Jeg heter Nina og er mammaen til Jessica 16/12-2008 og Benjamin 19/5-2011.Er separert fra pappaen til barna. Tidligere har jeg spilt ishockey i veldig mange år,nå er skøytene lagt på hylla,men skal ikke se bort fra at de kommer fram igjen:) Vi har også en søt liten kanin som heter Bongo som hopper rundt i stua vår. Her inne på bloggen kan du lese om hverdagslivet vårt:) Om du lurer på noe så send meg en mail på skjoldnina@gmail.com

Annonser

Sol,vann,strand og fjelltur

Vi har hatt en fin ferieuke her hjemme.Været har vært veldig bra så vi hadde flaks med denne ferieuka som var.Nå er ungene hos pappaen sin i en uke,og det er allerede alt for stille her.
Vi har kosa oss masse sammen,og jeg nyter disse sommerukene som vi er sammen hele tiden!Vi savner fortsatt Florida,men sånn er det jo,og kanskje kommer vi dit igjen en dag,jeg håper det.
På tirsdag kjørte vi til favorittstranda vår i Tyrifjorden,Onsakervika Camping.Vi er der på dagsturer hver sommer.Sandstrand,langgrunt med sandbunn.Ungene storkoser seg!Vannet var ikke kjempevarmt,men de hadde det så gøy og brydde seg ikke noe om det.Det er sklie i vannet og en på land.Ei venninne av meg som bor i nærheten kom og holdt oss med selskap i noen timer.kjempekoselig!!Vi var der hele dagen og sola skinte og varma-så vi hadde en super dag!Håper vi får tatt en tur til:)

Flott dag på Onsakervika!

Her er vi!

På de andre varme solfylte dagene var vi bare her hjemme på byens badeplasser,og vi har kost oss der også.Har alltid med mat og drikke og det blir noen timer ute,det er så deilig!Og når ungene har det fint så har jeg det supert også!
En av dagene fikk vi selskap av kompisen til Ben og mammaen på badeplassen også,gutta holdt på i vannkanten og Jessica solte seg med oss.Vannet er ikke kjempevarmt,men ungene kommer seg uti,jeg nøyer meg med og vasse:)

Ben nyter....

Flott sommerdag!

Jessica og en venn:)

På lørdag var ikke været helt supert,så da bestemte vi oss for og gå til Knutetårnet.Benjamin gikk glipp av denne turen med gruppa si i bhg da han ikke var i form.Jessica har også gått turen før.Det er kjempebratt oppover,men ungene var som fjellgeiter.Jessica gikk foran og måtte stoppe og vente på Benjamin og meg,etterhvert gikk ungene fra meg og kom til toppen før meg,jeg kom pesende etter,rød i trynet.Så ungene er sprekere enn meg!Men så verdt og gå opp,flott utsikt fra toppen,nå er ikke jeg noe toppturmenneske eller et helfrelst turmenneske,men sånne turer er gull verdt innimellom.
Det er 903 m på toppen,så ungene var kjempespreke syns jeg.På toppen satt vi og kikka på utsikten,spiste kjeks og drakk saft før vi gikk nedover igjen.Veldig bratt og bare steiner,men det gikk kjempefint nedover også.Spreke unger og sporty mamma:)
Da vi kom ned ble det vaffler på Knutehytta og ungene fikk toppturdiplom-kjempemorro!
Vi får prøve og komme oss på en ny tur en annen dag.

På toppen-903 m.

Flott utsikt!

På vei ned igjen-like blid!

Bratt ja!Jessica i farta på vei ned.

Fin lørdagstur:)

Sommerferie er deilig!
I dag har jeg vært noen timer på jobb,og jeg har vært på synstest.Trenger nye briller,ser ikke med de jeg har.Jeg bruker nesten bare linser,men nå var det på tide og fornye brillene etter 5 år.Ikke så rart at jeg ikke så med de da synet har forandra seg.Jeg fant to fine par,gleder meg til og få de.Og veldig kjekt at det var ta to betal for et på brillene,det ble ikke skremmende dyrt heller.

Kos dere videre i sommer og husk at Nå ER NÅ!!!!!

So come with me,where dreams are born,and time is never planned...

6 Kommentarer

Take us back!

Ja,da har vi vært hjemme i litt over to uker,og vi lengter tilbake til Florida.Ungene spør når vi kan reise neste gang,og det samme lurer jeg på.Vi hadde det helt fantastisk på tur!:)Har nesten følt meg litt deprimert etter at vi kom hjem,snakka med ei venninne og hun følte det også sånn etter at hun kom hjem fra ferie.
Vi gleda oss så lenge til den turen,og vi storkoste oss og så er vi hjemme igjen liksom.Vi har ferie igjen nå,men har ingen planer,håper på sol og varmere vær så vi kan reise og bade og kose oss ute.

De første dagene på jobb etter at vi kom hjem var seige,så grusomt trøtt!Jetlagen slo til ja.Jeg kunne sovna stående oppetter en vegg på jobb.
Det bedra seg etter hvert,ungene var på plass igjen og det var jazzfestival i byen.Jeg måtte kaste inn håndkle og være hjemme fra jobb en dag da jeg fikk en grusom hoste og var stemmeløs,jeg bare peip når jeg snakka.Dette varte i noen dager,hosta og harka meg gjennom travle dager på jobb.Så kom forkjølelsen kasta over meg denne uka,og jeg har vært helt sylta.
Ungene har ferie med pappaen sin denne uka og jeg har jobba.Uka før hadde Benjamin sin siste uke i barnehagen,og da fredagen kom var det aller siste gang,det var rart og levere denne morgenen.
Porten ble lukket for aller siste gang,vi har hatt fine,trygge,supre,morsomme,gode år helt siden 2010 da Jessica begynte.Fantastiske voksne som har tatt seg av barna våre i alle disse årene.Vi sa hadet til de voksne som var på jobb,og jeg hadde en stor klump i halsen,men tok meg sammen...
Da vi kom hjem kom tårene hos Benjamin,det var nok både trist og rart på samme tid for han.Heldigvis er skolen naboen til barnehagen så vi kan stikke innom og si hei og mange av vennene begynner i samme klasse:)Men jeg må jo si at det er litt vemodig....En epoke er over...og en ny starter med to skolebarn.

Porten lukkes for aller siste gang...

Vi har kikka litt i bodene på jazzen,grilla med venner og nyter at det er sommer med lyse dager og kvelder.Jeg håper vi kan reise på dagsturer til favorittstranda vår nå som vi skal ha fri sammen.
Sommeren går så alt for fort!

Disse to:)

En vanlig lørdagskveld hjemme hos oss:)

Det er helg og jeg er alene,har ingen planer.Har vært og spist pizza hos foreldra mine i kveld.Noen ganger føler jeg meg som en 80 åring når ungene ikke er her,haha!!!Vel,på mandag kommer ungene og da blir det liv i stua igjen:)
Skal lage album fra turen vår også,må bare få kjøpt inn litt fotostæsj,bildene er allerede fremkalt:)

Ha en fin helg og nyt sommeren:)

2 Kommentarer

Florida(siste dagen og hjemreise)

Så kom den siste dagen på turen vår,ingen av oss ville hjem.Vi spiste frokost før vi gikk ut til bassenget for og bade og sole oss.Ungene storkoste seg i vannet.De har nesten bodd i bassenget på denne turen,de har sitti litt på solsengene men vært mest i vannet.Jeg har lest,kosa meg i sola og bada med ungene.For en drømmetur...
Vi hadde ingen planer for den siste dagen,bare være ved hotellet og pakke på kvelden.
Gikk en tur til Walgreens med Benjamin og mormor mens Jessica bada med morfar.Så mye "gøyalt" og handle på Walgreens,det samme syns Benjamin:)

Siste dag ved bassenget.

Badegutten:)

Ben har handla på Walgreens:)

Vi gikk en tur for og kikke litt i nabolaget ved hotellet,så tok vi med en pizza fra Pizza Hut tilbake til rommene og spiste med mormor og morfar.Ungene ville gjerne bade litt på kvelden så vi tusla ned til bassenget.De hadde det så gøy,og jeg bare koste meg med at ungene hadde det så fint.

Morro med firfisler!

Siste dagen i Orlando.

Ble noen av disse-strawberrybanana smoothie-yummi!!

Så kom hjemreisedagen,sukk.Vi gikk ut for og sende avgårde den fine ballongen Jessica kjøpte i Disneyworld.vi sto og så på at den forsvant langt opp på himmelen.Vi ble kjørt til flyplassen og det gikk veldig greit med innsjekk,toll osv.Vi hadde greit med tid,så vi satte oss ned og spiste litt og titta i en kiosk som hadde så mye fint,kjøpte litt blader og stæsj til ungene.
Tusla bort til gaten vår der flyet skulle ta oss til New York,vi fløy med United på denne turen,og det tok 2 timer,da vi kom tok det 3 timer.
Kom til New York og havna på den kjipeste terminalen(utenlandsreiser),og der skulle vi være i 4 timer.Ingen taxfree butikker,bare en kiosk og et par restauranter.Kjøpte noen New York souvenirer og spiste litt.Ungene hadde det gøy,turna og løp rundt,stor plass.Og vi hadde fantastisk utsikt mot New York og alle flyene som kjørte.
Flyet vårt gikk klokken 19,og vi var hjemme klokka 8.30 norsk tid(02.30 i vårt hode.)Ungene sov noen timer på flyet,jeg sov en times tid.Denne turen tok 6.5 time hjem,8 timer da vi dro.Så da var det bare og hente bilen og komme seg hjem.Ungene sovna etter hvert i bilen.Kom hjem og fikk pakka ut,følte meg helt groggy,så sliten og trøtt og full av jetlag.Benjamin var ute og leika og vi fikk henta Bongo:)
Både Jessica og jeg slokna på sofan,jeg våkna etter 30 minutter,og etter to timer var det så vidt jeg fikk vekt frøkna.Benjamin slokna klokka 19.15 på sofan så han bærte jeg til sengs.Bråvåkna klokken 11.15 dagen etter(var våken fra 03-05.)Ungene sov ennå....da hadde de sovi i nesten 16 timer!!!!!

Har bare litt bagasje med hjem...

Venter på flyet fra Orlando til New York.

Flott utsikt!

To som har det gøy på flyplassen i New York:)

Zzzzzzzzzz..........

Vi har hatt en fantastisk tur,vi lengter tilbake og lurer på når vi kan reise neste gang.Ungene har vært kjempegreie hele tiden,og flyturene har gått så fint.Ingen som maste om at det var langt eller at de kjeda seg.
Vi sitter med fantastiske minner og gode opplevelser.Jeg er fortsatt litt overveldet(og har ennå litt jetlag.)Men dette er noe jeg vil ta med ungene på igjen,de elsket turen,varmen,bade,bo på hotell,shopping,Disney og resten av pakka.

Someday I will miss these days.
I allready miss them just thinking about it.....